.

Kalite Komisyonu Yetki, Görev ve Sorumlulukları

 Birim Kalite Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin Stratejik Planı ve hedefleri doğrultusunda, birimin eğitim-öğretim ve
araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile
ilgili birim iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak ve ilgili birim kuruluna/yöneticisine
önerilerde bulunmak,
b) Birim iş süreçlerini hazırlamak, değerlendirmek ve gerekli hallerde revize etmek,
c) Birim genelinde iç kontrole ilişkin süreçleri yürütmek ve izlemek,
ç) Birim Kalite Komisyonu kararlarının ilgili birim genelinde uygulanmasına katkı
sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
d) Birim İç Değerlendirme Raporunu ve diğer bilgileri hazırlamak ve istenilen zamanda
Kalite Koordinatörlüğüne sunmak,
e) Bağımsız değerlendirme kuruluşları tarafından yapılacak belgelendirme ve
değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak ve her türlü desteği vermek,
f) Üniversite iç ve dış değerlendirme sonucunda düzenlenen raporun sonuç, değerlendirme
ve önerileri doğrultusunda birim kuruluna/yöneticisine önerilerde bulunmak,
g) Kalite Koordinatörlüğü veya birim yönetimi tarafından kalite ile ilgili belirlenen diğer
çalışmaları yürütmektir.

Kalite Alt Komisyonlarının Görevleri

(1) Eğitim ve Öğretim Kalite Alt Komisyonunun Görevleri;
a) Yüksekokul akademik birimlerindeki eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili uygulamaları takip etmek ve uygulama sonuçlarını izlemek,
b) Yüksekokul Kalite Komisyonunun yönlendirmesinde eğitim-öğretim alanı itibarı ile iç değerlendirme, çevre değerlendirmesi ve kurum değerlendirmesi çalışmalarına katılmak,
c) Programların eğitim amaçları ve kazanımları ile ilgili değerlendirme çalışmaları yapmak,
ç) Öğrenci merkezli öğrenme, öğretme ve değerlendirme çalışmalarını yapmak,
d) Öğrencinin kabulü ve gelişimi, tanınma ve sertifikalandırma süreçlerine ilişkin çalışmalar yapmak,
e) Yüksekokulun eğitim-öğretim sürecinin etkin bir şekilde yürütülmesi ve eğitim-öğretimin hedeflerine ulaşılmasına ilişkin eğitim-öğretim kadrosunun yeterliliği ile ilgili çalışmalar yapmak,
f) Yüksekokulun eğitim-öğretim etkinliğini artıracak öğrenme ortamının (Derslik, bilgisayar laboratuvarı, kütüphane, toplantı salonu, atölye, klinik, laboratuvar, uygulama alanları, sergi alanları, bireysel çalışma alanı vb.) yeterliliğini ve uygunluğunu araştırmak,
g) İç paydaşlar (Öğrenci ve çalışanlar) ile dış paydaşların (İşveren, iş dünyası, meslek örgütü temsilcileri, mezunlar vb.) sürece katılımı sağlanarak her yıl programların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesini yapmak ve güncelleme veya iyileştirmeler için planlamalar yapmak,
ğ) Akademik birimlerin eğitim-öğretim ile ilgili ölçülebilir nitelikteki hedefleri, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerinin belirlenmesini ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesini sağlamak,
h) Eğitim ve öğretim süreçleri, ders program ve yükleri, eğitim öğretim programlarının etkinliği, öğrenci katılımı ve memnuniyeti başta olmak üzere öğrencilerin kalite ve performansları ile ilgili çalışmaları yapmak,
ı) İç ve dış değerlendirme raporlarında eğitim-öğretim ile ilgili ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır. 

(2) Araştırma ve Geliştirme Kalite Alt Komisyonunun Görevleri;
a) Yüksekokul araştırma stratejilerini, hedeflerini ve bu hedeflere ulaşma yolları ile ilgili çalışmalar yapmak,
b) Yüksekokulun fiziki ve teknik altyapısı doğrultusunda araştırma kaynaklarının belirlenmesi, kullanımı ve sürdürülebilirliği konusunda çalışmalar yapmak,
c) Yüksekokulun araştırma kadrosunun yetkinliği, gelişimi ve sürdürülebilirliği konusunda çalışmalar yapmak,
ç) Yüksekokulun araştırma performansının izlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
d) Değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme faaliyetlerini teşvik etmeye yönelik çalışmalar yapmak,
e) Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmek, değerlendirmek ve sonuçlarını yayımlamak,
f)  İç ve dış değerlendirme raporlarında araştırma-geliştirme ile ilgili ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır.

(3) Yönetim Sistemi Kalite Alt Komisyonunun Görevleri;
a) Yüksekokul risk değerlendirme ve iç kontrol sistemine ilişkin çalışmalar yapmak,
b) Yüksekokulun misyon ve hedeflerine ulaşma çabaları doğrultusunda yönetişim ve organizasyonel süreçler ve faaliyetler üzerine çalışmalar yapmak,
c) 
Yüksekokulun yönetim ve idari birimlerinin yapılanmasına ilişkin değerlendirme çalışmaları yapmak,
ç) 
Yüksekokulun insan kaynakları ve insan kaynakları yönetimine ilişkin değerlendirme çalışmaları yapmak,
d) 
Yüksekokulun mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetler için etkili, ekonomik ve verimli kullanımına ilişkin çalışmalar yapmak,
e) İdari personelin kurumsal çalışmalara katılımı ve memnuniyeti ile ilgili çalışmalar yapmak,
f) 
Yüksekokulun etkinliği ve hesap verilebilirliği kapsamında kurum kalite güvencesi sisteminin özelliklerinin belirlenmesi, verimliliğinin ölçülmesi ve iyileştirme çalışmalarını yapmak,
g) 
Yüksekokulun iç ve dış paydaşları bilgilendirme süreçlerini tasarlamak,
h) İç ve dış değerlendirme raporlarında yönetim sistemi ile ilgili ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili iyileştirme çalışmaları yapmaktır. 


kalite menü