.

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı


Program Hakkında: Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, kamu ve özel sektör işletmelerinde büro faaliyetlerinde görev alabilecek nitelikli insan gücü yetiştiren dört yarıyıllık bir programdır. Programın amacı; büro yönetimi konusunda uzman, sorumluluk bilinciyle hareket eden ve yetki sınırları içerisinde inisiyatif kullanabilen, yönetim ve işletme fonksiyonlarını en iyi şekilde yerine getirebilen meslek elemanları yetiştirmektir.

Bu program öğrencileri, birinci öğretimde eğitim-öğretime devam etmektedir. 

Program, birinci öğretimde 70 öğrenci kontenjanına sahiptir. Bu kontenjanlar programın laboratuvar olanakları göz önüne alınarak tespit edilmiştir. Mezun öğrenciler ayrıca, DGS’de başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Dışındaki Lisans Programları

·         Halkla İlişkiler

·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

·         İşletme Bilgi Yönetimi

·         Halkla İlişkiler ve Tanıtım

·         Sağlık Yönetimi

·         Yönetim Bilişim Sistemleri

·         Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Fark Derslerini Almadan (3. Sınıftan) Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları

·         Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

·         İktisat

·         Kamu Yönetimi

·         Maliye

·         Uluslararası İlişkiler

·         İşletme

·         Konaklama İşletmeciliği

·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Fark Derslerini Alarak Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları

·         Sağlık Yönetimi

·         Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi

·         Yönetim Bilişim Sistemleri


Eğitim ve Öğretim Modeli: Programımız üç yarıyıl yüz yüze eğitim ve bir yarıyıl iş yeri eğitim şeklindedir. Yani programımızda 3+1 eğitim modeli uygulanmaktadır. Öğrenciler genel not ortalamalarına göre 4. yarıyılda iş yeri uygulamasına gitmektedirler. İş yeri uygulaması akademik takvimde belirtilen tarihler arasında tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İş yeri uygulamasının okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İş yeri uygulaması zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile Bölüm Başkanlığınca uygun görülen işletmelerde/kurumlarda yapılabilmektedir. 3+1 modeli, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını,  işçi-işveren ilişkilerini,  üretim-iş güvenliği sistemlerini, yeni teknolojileri işyerlerinde tanımalarını sağlamayı amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.

 

Öğrenim Ücreti: Yasal öğrenim süresi sonuna kadar 1. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler için (4 yarıyıl)  katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır. 

Yükseköğretim Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur Merkezde yer alan Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.


Eğitim ve Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Hizmet binasında gerçekleştirilmektedir.


Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmamaktadır.


Program Akreditasyonları: Programın akreditasyon anlaşması yoktur.


Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt bulunmaktadır. Ayrıca öğrencilerin konaklayabileceği çok sayıda özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.

Aday Öğrenciler