.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı

Program Hakkında: Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı; Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı Bölümü kapsamında açılan dört yarıyıllık bir programdır.

Programın amacı; Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı,  birinci ve ikinci öğretimde hizmet veren bir program olup, 60 öğrenci kontenjanına sahiptir. Program, birinci öğretimde 60 ikinci öğretimde 40 olmak üzere toplam 100 öğrenci kontenjanına sahiptir. Bu kontenjanlar programın laboratuvar olanakları göz önüne alınarak tespit edilmiştir. Mezun öğrenciler ayrıca, DGS’de başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Dışındaki Lisans Programları

·         Halkla İlişkiler

·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

·         İşletme Bilgi Yönetimi

·         Halkla İlişkiler ve Tanıtım

·         Sağlık Yönetimi

·         Yönetim Bilişim Sistemleri

·         Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Fark Derslerini Almadan (3. Sınıftan) Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları

·         Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

·         İktisat

·         Kamu Yönetimi

·         Maliye

·         Uluslararası İlişkiler

·         İşletme

·         Konaklama İşletmeciliği

·         Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Fark Derslerini Alarak Dikey Geçiş Yapılabilecek Açık Öğretim Fakültesi Programları

·         Sağlık Yönetimi

·         Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi

·         Yönetim Bilişim Sistemleri


Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları, programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler. Programı tamamlayanlar, 2 yıllık ön lisans mezunu statüsüne sahip olarak, örgün ve uzaktan eğitim lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. 


Eğitim ve Öğretim Modeli: 3+1 eğitim modeli, 3 Yarıyıl yüz yüze eğitim ve 1 yarıyıl Çağrı Merkezlerinde/resmî kurumlarında uygulama eğitimi şeklindedir. Öğrenciler genel not ortalamalarına göre 4. yarıyılda iş yeri uygulamasına gitmektedirler. İş yeri uygulaması akademik takvimde belirtilen tarihler arasında tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İş yeri uygulamasının okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İş yeri uygulaması zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile Bölüm Başkanlığınca uygun görülen Çağrı Merkezlerinde/resmî kurumlarında yapılabilmektedir. 3+1 eğitim modeli, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları sivil havacılık işletmelerindeki/kurumlarındaki sorumlulukları, çalışanlar arası ilişkileri, çalışma koşullarını, işletme donanım/teknolojilerini, bilgi sistemlerini tanımaları ve sunulan hizmetlerin standartlarını ve uygulamalarını gözlemlemelerini amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.

Öğrenim Ücreti: Yasal öğrenim süresi sonuna kadar 1. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler için (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır. 2. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler ise dönemlik olarak katkı payı ve öğrenim ücreti ödemektedirler. Harç miktarı ÖSYM'nin yerleştirme kılavuzlarında belirtilmektedir. İki eşit taksit olarak dönem başlarında kayıt haftasında ödenmektedir.

Yükseköğretim Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Programımız Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.

Eğitim ve Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu binasında gerçekleştirilmektedir.

Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmaktadır.

Program Akreditasyonları: Programın akreditasyon anlaşması yoktur.

Kısmi Zamanlı Öğrenci: Hangi birimde ne kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire Başkanlığınca Rektörlük Makamının onayına sunulur.

Öğle Yemeği Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1 oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.

Ayrıca; milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek yardımından faydalanabilir.

Burs: 5102 sayılı kanun gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

MAKÜ Kariyer Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim programıdır.

Merkezin amacı; öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak; potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.

MAKÜ Kariyer Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans, söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.

Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları, müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.

Aday Öğrenciler