Sivil
Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı
Bölüm Hakkında: Sivil
Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı'nın amacı, dünyada ve ülkemizde hızla büyüyen
bir sektör olan havacılık sektöründe yer alabilecek, yabancı dile, temel işletmecilik
ve temel havacılık bilgilerine hâkim, sektörde başarı ile görevini ifa
edebilmek için yeterli donanıma ve vizyona sahip, sektöre yönelik insan
kaynakları ve bilhassa yönetici adayları yetiştirmektir.
“Sivil
Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve
uluslararası havayolu şirketlerinde, hava alanları ve hava limanlarında, yer
hizmetleri, ikram ve kargo şirketlerinde, lisansa tamamladıktan sonra ise KPSS sınavı ile SHGM ve DHMİ gibi
kamu kurumlarında istihdam edilebileceklerdir.
Programı
başarı ile tamamlayan öğrencilere Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında
ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Havacılık
Yönetimi, İşletme, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat
İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve
Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere
geçiş yapabilmektedirler.
Programın
öğretim dili Türkçe'dir.
Yükseköğretim
Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı
giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli
Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak” ve “Mesleği
ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir
sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde
almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme
kaybı/eksikliği vs)”
Programımız
müfredatı sektör temsilcileri ile istişare edilerek sektör gerekleri
doğrultusunda oluşturulmuştur.
Eğitim ve Öğretim Modeli: Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında 4 dönem okulda eğitim ve 30 iş günlük Zorunlu Yaz Stajı bulunmaktadır. Stajın okulun bulunduğu ilde
yapılması zorunluluğu yoktur. Zorunlu staj uygulaması, Bölüm Başkanlığınca uygun görülen sivil
havacılık işletmelerinde/kurumlarında yapılabilmektedir. Staj uygulaması,
nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları sivil havacılık
işletmelerindeki/kurumlarındaki sorumlulukları, çalışanlar arası ilişkileri,
çalışma koşullarını, işletme donanım/teknolojilerini, bilgi sistemlerini
tanımaları ve sunulan hizmetlerin standartlarını ve uygulamalarını gözlemlemelerini
amaçlamaktadır. Staj, öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer
planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve
uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.
Öğrenim Ücreti: Yasal öğrenim süresi sonuna kadar 1. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler için (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır. 2. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler ise dönemlik olarak katkı payı ve öğrenim ücreti ödemektedirler.
Yükseköğretim Programının
Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.
Eğitim ve Öğretimin
Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Burdur
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu binasında gerçekleştirilmektedir.
Hazırlık Sınıfı:
İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmaktadır.
Program Akreditasyonları:
Programın akreditasyon anlaşması yoktur.
Kısmi Zamanlı
Öğrenci: Hangi birimde ne
kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma
gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen
performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin
özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma
maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda,
kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire
Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.
Öğle Yemeği
Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri
Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki
uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkânları
ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen sınırlar
dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1 oranında
belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı verilecek
öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite Yönetim
Kurulu tarafından tespit edilir.
Ayrıca; milli
sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile
belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba
veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep
ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek
yardımından faydalanabilir.
Burs: 5102 sayılı kanun
gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs
kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere
sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya
hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.
MAKÜ Kariyer
Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer
yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde
belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve
bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim
programıdır.
Merkezin amacı;
öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki
ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak;
potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda
bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı
olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî
sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
MAKÜ Kariyer
Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen
eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans,
söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim
sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu
kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan
öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi
katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya
katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.
Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt
bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları,
müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları
bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda
özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Bahçelievler Mah. İbni Sina Cad. No:5 15100 Merkez/BURDUR
+90 248 213 45 45
+90 248 213 45 99
sbmyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi