.

Ulaştırma Hizmetleri Bölümü

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı


Bölüm Hakkında: Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı'nın amacı, dünyada ve ülkemizde hızla büyüyen bir sektör olan havacılık sektöründe yer alabilecek, yabancı dile, temel işletmecilik ve temel havacılık bilgilerine hâkim, sektörde başarı ile görevini ifa edebilmek için yeterli donanıma ve vizyona sahip, sektöre yönelik insan kaynakları ve bilhassa yönetici adayları yetiştirmektir.

“Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde, hava alanları ve hava limanlarında, yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketlerinde, lisansa tamamladıktan sonra ise KPSS sınavı ile SHGM ve DHMİ gibi kamu kurumlarında istihdam edilebileceklerdir.

Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Havacılık Yönetimi, İşletme, Lojistik, Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik Yönetimi, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

Programın öğretim dili Türkçe'dir. 

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu uyarınca, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Önlisans Programı’na yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için “Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak”  ve “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs)”

Programımız müfredatı sektör temsilcileri ile istişare edilerek sektör gerekleri doğrultusunda oluşturulmuştur.

Eğitim ve Öğretim Modeli: Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programında 4 dönem okulda eğitim ve 30 iş günlük Zorunlu Yaz Stajı bulunmaktadır.  Stajın okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. Zorunlu staj uygulaması, Bölüm Başkanlığınca uygun görülen sivil havacılık işletmelerinde/kurumlarında yapılabilmektedir. Staj uygulaması, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları sivil havacılık işletmelerindeki/kurumlarındaki sorumlulukları, çalışanlar arası ilişkileri, çalışma koşullarını, işletme donanım/teknolojilerini, bilgi sistemlerini tanımaları ve sunulan hizmetlerin standartlarını ve uygulamalarını gözlemlemelerini amaçlamaktadır. Staj, öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.

Öğrenim Ücreti: Yasal öğrenim süresi sonuna kadar 1. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler için (4 yarıyıl)  katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır. 2. Öğretimde öğrenim gören öğrenciler ise dönemlik olarak katkı payı ve öğrenim ücreti ödemektedirler.

Yükseköğretim Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.

Eğitim ve Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu binasında gerçekleştirilmektedir.

Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmaktadır.

Program Akreditasyonları: Programın akreditasyon anlaşması yoktur.

Kısmi Zamanlı Öğrenci: Hangi birimde ne kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.

Öğle Yemeği Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1 oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.

Ayrıca; milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek yardımından faydalanabilir.

Burs: 5102 sayılı kanun gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

MAKÜ Kariyer Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim programıdır.

Merkezin amacı; öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak; potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.

MAKÜ Kariyer Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans, söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.

Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları, müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.

 

Aday Öğrenciler