Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı
Bölüm Hakkında: Sağlık Kurumları İşletmeciliği programın amacı hem
işletmecilik bilgisine hem de sağlık kurumları yönetimi bilgisine sahip
nitelikli ara elemanlarını sağlık sektörüne kazandırmaktır. Hızla büyüyen
sağlık sektörü; multidisipliner ekip çalışmalarına yatkın, sorunlara yaratıcı
ve özgün çözüm yolları bulabilen, sağlık teknolojilerine ve sağlık bilgi
sistemlerine uygun bilgi birikimine sahip, sağlık kurumlarında muhasebe, finansman
ve istatistik alanlarında eğitim almış, sağlık piyasasına hâkim, iletişimi
güçlü, organizasyon ve koordinasyon yeteneğine sahip, yabancı dil bilen, sağlık
sektörüne özgü bilgi ve beceriye sahip insan kaynaklarına ihtiyaç duymaktadır.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu yetkin
elemanları yetiştirmektedir. Öğrencilerimizin kendi alanında uzmanlaşması için
ihtiyaç duydukları derslerden müfredat oluşturulmuştur. Mezunlarımız devlet
hastaneleri, özel hastaneler, branş/özel dal hastaneleri (göz, diş, onkoloji,
kalp vb), üniversite, eğitim ve araştırma hastaneleri başta olmak üzere, İl
Sağlık Müdürlükleri ve bağlı kuruluşları, Sosyal Güvenlik Kurumu, diyaliz
merkezleri, evde sağlık hizmetleri, rehabilitasyon merkezleri, palyatif bakım
merkezleri, sağlık turizmi kapsamındaki sağlık işletmeleri, laboratuvarlar,
ilaç firmaları, ilaç depoları, tıbbi malzeme üreten kuruluşlar vb. gibi tüm
sağlık kuruluşlarında iş imkanlarına sahiplerdir.
Mezun öğrenciler
ayrıca, DGS sınavında başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde aşağıdaki
lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Programı |
DGS İle Geçiş Yapılabilecek Lisans
Programları |
Örgün Olarak Tercih Yapılabilecek
Lisans Programları |
Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Sağlık Yönetimi, İşletme, Sosyal Hizmet, Uluslararası İşletme Yönetimi |
AÖF Fark Dersleri Almadan Direkt
5. Dönemden (3. Sınıftan) Devam Edilen Programlar |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri,
İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Sağlık Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Turizm İşletmeciliği |
AÖF Fark Dersleri Alarak 5. Dönemden
(3. Sınıftan) Devam Edilen Programlar |
Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Sosyal Hizmet |
Eğitim ve Öğretim Modeli: Programımızda 3+1 eğitim modeli uygulanmaktadır. Öğrenciler 3. ya da 4. yarıyılda işyeri uygulamasına gitmektedirler. İşyeri uygulaması bir dönem tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İşyeri uygulamasını, okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İşyeri uygulaması, zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile istenilen yer ve kurumda yapılabilmektedir. İşyeri uygulaması, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, işçi-işveren ilişkilerini, işyeri çalışma koşullarını, yeni teknolojileri işyerlerinde tanımalarını sağlamayı amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.
Öğrencilerin
Sahip Olması Gereken Sertifikalar: Eğitim öğretim modelinin ikinci sınıfında bulunan İşyeri Eğitimi dersi
için İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Çok Tehlikeli Sınıf) sertifikasının
alınması zorunludur. Bu sertifikanın süresi bir yıl geçerli olması sebebiyle
işyeri eğitimi dersinin bulunduğu dönemde bu belgenin alınması önerilmektedir.
Öğrenim Ücreti: 1. Öğretimde kayıtlı öğrenciler için yasal öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır.2. öğretimde kayıtlı öğrenciler için yasal öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmaktadır. Harç miktarı ÖSYM'nin yerleştirme kılavuzlarında belirtilmektedir. İki eşit taksit olarak dönem başlarında kayıt haftasında ödenmektedir.
Yükseköğretim
Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur merkezde yer alan Sosyal Bilimler Meslek
Yüksekokuluna bağlıdır.
Eğitim ve
Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Hizmet binasında
gerçekleştirilmektedir.
Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı
uygulanmamaktadır.
Program
Akreditasyonları: Programın
akreditasyon anlaşması yoktur.
Kısmi Zamanlı
Öğrenci: Hangi birimde ne kadar kısmi
zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma
gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen
performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin
özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma
maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda,
kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire
Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.
Öğle Yemeği
Yardımı Verilmesi: Her Eğitim –
Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı
öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde
edilen performanslar ile bütçe imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
46. maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların
öğrenci sayılarının %1 oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan
ücretsiz yemek yardımı verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının
teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.
Ayrıca; milli
sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile
belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba
veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep
ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek
yardımından faydalanabilir.
Burs: 5102 sayılı kanun gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci
kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs kontenjanı olarak ayrılmaktadır.
Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere sağlanan burs imkanları da fakülte
web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilere
duyurulur.
MAKÜ Kariyer
Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir.
Öğrencinin kariyer yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer
danışmanlığı eşliğinde belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının
gerektirdiği bilgi, beceri ve bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri
kazandırmaya yönelik bir eğitim programıdır.
Merkezin amacı;
öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki
ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak;
potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda
bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı
olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî
sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
MAKÜ Kariyer
Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen
eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans,
söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim
sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu
kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan
öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi
katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya
katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.
Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt
bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları,
müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları
bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda
özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Bahçelievler Mah. İbni Sina Cad. No:5 15100 Merkez/BURDUR
+90 248 213 45 45
+90 248 213 45 99
sbmyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi