.

Yönetim ve Organizasyon Bölümü

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı


Bölüm Hakkında: Sağlık Kurumları İşletmeciliği programın amacı hem işletmecilik bilgisine hem de sağlık kurumları yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanlarını sağlık sektörüne kazandırmaktır. Hızla büyüyen sağlık sektörü; multidisipliner ekip çalışmalarına yatkın, sorunlara yaratıcı ve özgün çözüm yolları bulabilen, sağlık teknolojilerine ve sağlık bilgi sistemlerine uygun bilgi birikimine sahip, sağlık kurumlarında muhasebe, finansman ve istatistik alanlarında eğitim almış, sağlık piyasasına hâkim, iletişimi güçlü, organizasyon ve koordinasyon yeteneğine sahip, yabancı dil bilen, sağlık sektörüne özgü bilgi ve beceriye sahip insan kaynaklarına ihtiyaç duymaktadır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu yetkin elemanları yetiştirmektedir. Öğrencilerimizin kendi alanında uzmanlaşması için ihtiyaç duydukları derslerden müfredat oluşturulmuştur. Mezunlarımız devlet hastaneleri, özel hastaneler, branş/özel dal hastaneleri (göz, diş, onkoloji, kalp vb), üniversite, eğitim ve araştırma hastaneleri başta olmak üzere, İl Sağlık Müdürlükleri ve bağlı kuruluşları, Sosyal Güvenlik Kurumu, diyaliz merkezleri, evde sağlık hizmetleri, rehabilitasyon merkezleri, palyatif bakım merkezleri, sağlık turizmi kapsamındaki sağlık işletmeleri, laboratuvarlar, ilaç firmaları, ilaç depoları, tıbbi malzeme üreten kuruluşlar vb. gibi tüm sağlık kuruluşlarında iş imkanlarına sahiplerdir.

Mezun öğrenciler ayrıca, DGS sınavında başarılı oldukları takdirde örgün eğitimde aşağıdaki lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı

DGS İle Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları

Örgün Olarak Tercih Yapılabilecek Lisans Programları

Acil Yardım ve Afet Yönetimi,

Sağlık Yönetimi, 

İşletme,

Sosyal Hizmet,

Uluslararası İşletme Yönetimi

AÖF Fark Dersleri Almadan Direkt 5. Dönemden (3. Sınıftan) Devam Edilen Programlar

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat,

Kamu Yönetimi,

Maliye,

Uluslararası İlişkiler,

İşletme,

Sağlık Yönetimi,

Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi,

Turizm İşletmeciliği

AÖF Fark Dersleri Alarak 5. Dönemden (3. Sınıftan) Devam Edilen Programlar

Acil Yardım ve Afet Yönetimi,

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,

Halkla İlişkiler ve Tanıtım,

Sosyal Hizmet


Eğitim ve Öğretim Modeli: Programımızda 3+1 eğitim modeli uygulanmaktadır. Öğrenciler  3. ya da 4. yarıyılda işyeri uygulamasına gitmektedirler. İşyeri uygulaması bir dönem tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İşyeri uygulamasını, okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İşyeri uygulaması, zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile istenilen yer ve kurumda yapılabilmektedir.  İşyeri uygulaması, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, işçi-işveren ilişkilerini, işyeri çalışma koşullarını, yeni teknolojileri işyerlerinde tanımalarını sağlamayı amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.

Öğrencilerin Sahip Olması Gereken Sertifikalar: Eğitim öğretim modelinin ikinci sınıfında bulunan İşyeri Eğitimi dersi için İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Çok Tehlikeli Sınıf) sertifikasının alınması zorunludur. Bu sertifikanın süresi bir yıl geçerli olması sebebiyle işyeri eğitimi dersinin bulunduğu dönemde bu belgenin alınması önerilmektedir.

Öğrenim Ücreti: 1. Öğretimde kayıtlı öğrenciler için yasal öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır.2. öğretimde kayıtlı öğrenciler için yasal öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl) katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmaktadır. Harç miktarı ÖSYM'nin yerleştirme kılavuzlarında belirtilmektedir. İki eşit taksit olarak dönem başlarında kayıt haftasında ödenmektedir.

Yükseköğretim Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur merkezde yer alan Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.

Eğitim ve Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Hizmet binasında gerçekleştirilmektedir.

Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmamaktadır.

Program Akreditasyonları: Programın akreditasyon anlaşması yoktur.

Kısmi Zamanlı Öğrenci: Hangi birimde ne kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.

Öğle Yemeği Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1 oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.

Ayrıca; milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek yardımından faydalanabilir.

Burs: 5102 sayılı kanun gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

MAKÜ Kariyer Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim programıdır.

Merkezin amacı; öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak; potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.

MAKÜ Kariyer Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans, söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.

Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları, müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.

 

Aday Öğrenciler