.

Muhasebe ve Vergi Bölümü

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı


Program Hakkında: Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı’nın amacı, uluslararası muhasebe eğitimi standartlarında eğitim vererek; işletmelerin ihtiyaç duydukları ofis ve muhasebe paket programlarını etkin kullanabilen, mesleği ile ilgili mevzuatı takip edebilen, mevzuata uygun usul ve esaslara göre muhasebe kayıtlarını tutabilen, vergi uygulamalarını takip edebilen, kamu ve özel sektör kuruluşlarında finansal yapıyı analiz etme ve karar verme becerisine sahip nitelikli elemanlar yetiştirmektir.

“Muhasebe Meslek Elemanı” unvanı ile mezun edilen öğrencilerimiz, muhasebe, finans, vergi ve denetim alanında hizmet veren Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Büroları ve Yeminli Mali Müşavirlik büroları ile kamu veya özel sektör kuruluşlarının muhasebe ve finans bölümlerinde çalışabilecektir. Ayrıca lisans eğitimlerini tamamladıktan sonra 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik kanunu gereğince gerekli yasal şartları sağladıkları taktirde kendi adına Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik bürosu açıp çalışabilecek, denetim şirketlerinde görev alabilecek, KPSS sınavı ile Maliye Bakanlığı ve diğer kamu kuruluşlarının muhasebe, vergi, denetim ile ilgili bölümlerinde istihdam edilebileceklerdir.

Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile İşletme, İktisat, Maliye, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Turizm İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

Programımızın öğretim dili Türkçe'dir. 

Programımızın müfredatı, kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu temel bilgi ve beceri gereklilikleri doğrultusunda oluşturulmuştur.

Eğitim ve Öğretim Modeli: 3+1 eğitim modeli, 3 Yarıyıl yüz yüze eğitim ve 1 yarıyıl kamu ve özel sektör işletmeleri ile Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik bürolarında uygulama eğitimi şeklindedir. Öğrenciler genel not ortalamalarına göre 4. yarıyılda iş yeri uygulamasına gitmektedirler. İş yeri uygulaması akademik takvimde belirtilen tarihler arasında tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İş yeri uygulamasının okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İş yeri uygulaması zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile Bölüm Başkanlığınca uygun görülen iş yerlerinde yapılabilmektedir. 3+1 eğitim modeli, öğrencilerimizin nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları tüm çalışma alanlarındaki sorumlulukları, çalışanlar arası ilişkileri, çalışma koşullarını, işletme donanım/teknolojilerini, bilgi sistemlerini tanımaları ve sunulan hizmetlerin standartlarını ve uygulamalarını gözlemlemelerini amaçlamaktadır. 3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.

Öğrenim Ücreti: Programımız 1. Öğretimde eğitim öğretim faaliyetleri yürütmektedir. Öğrencilerimizin yasal öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl)  katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır.

Yükseköğretim Programının Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.

Eğitim ve Öğretimin Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Burdur Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu binasında gerçekleştirilmektedir.

Hazırlık Sınıfı: İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmamaktadır.

Program Akreditasyonları: Programın akreditasyon anlaşması yoktur.

Kısmi Zamanlı Öğrenci: Hangi birimde ne kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler, birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi sayıda, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve Daire Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.

Öğle Yemeği Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1 oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.

Ayrıca; milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek yardımından faydalanabilir.

Burs: 5102 sayılı kanun gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

MAKÜ Kariyer Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim programıdır.

Merkezin amacı; öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak; potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.

MAKÜ Kariyer Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans, söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.

Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları, müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.

 


Aday Öğrenciler