Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
Program Hakkında: Muhasebe ve Vergi
Uygulamaları Programı’nın amacı, uluslararası muhasebe eğitimi standartlarında
eğitim vererek; işletmelerin ihtiyaç duydukları ofis ve muhasebe paket
programlarını etkin kullanabilen, mesleği ile ilgili mevzuatı takip edebilen,
mevzuata uygun usul ve esaslara göre muhasebe kayıtlarını tutabilen, vergi
uygulamalarını takip edebilen, kamu ve özel sektör kuruluşlarında finansal
yapıyı analiz etme ve karar verme becerisine sahip nitelikli elemanlar
yetiştirmektir.
“Muhasebe
Meslek Elemanı” unvanı ile mezun edilen öğrencilerimiz, muhasebe, finans, vergi ve
denetim alanında hizmet veren Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Büroları ve
Yeminli Mali Müşavirlik büroları ile kamu veya özel sektör kuruluşlarının
muhasebe ve finans bölümlerinde çalışabilecektir. Ayrıca lisans
eğitimlerini tamamladıktan sonra 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
ve Yeminli Mali Müşavirlik kanunu gereğince gerekli yasal şartları sağladıkları
taktirde kendi adına Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik bürosu açıp
çalışabilecek, denetim şirketlerinde görev alabilecek, KPSS sınavı ile Maliye
Bakanlığı ve diğer kamu kuruluşlarının muhasebe, vergi, denetim ile ilgili
bölümlerinde istihdam edilebileceklerdir.
Programı
başarı ile tamamlayan öğrencilere Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında ön
lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile İşletme, İktisat,
Maliye, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Turizm
İşletmeciliği gibi 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.
Programımızın
öğretim dili Türkçe'dir.
Programımızın
müfredatı, kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu temel bilgi ve beceri
gereklilikleri doğrultusunda oluşturulmuştur.
Eğitim ve Öğretim Modeli:
3+1 eğitim modeli, 3 Yarıyıl yüz yüze eğitim ve 1 yarıyıl kamu ve özel sektör
işletmeleri ile Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik bürolarında uygulama eğitimi
şeklindedir. Öğrenciler genel not ortalamalarına göre 4. yarıyılda iş yeri
uygulamasına gitmektedirler. İş yeri uygulaması akademik takvimde belirtilen
tarihler arasında tam zamanlı olarak işyerlerinde gerçekleştirilmektedir. İş
yeri uygulamasının okulun bulunduğu ilde yapılması zorunluluğu yoktur. İş yeri
uygulaması zorunlu staj uygulaması ilkelerine uygun olmak koşulu ile Bölüm
Başkanlığınca uygun görülen iş yerlerinde yapılabilmektedir. 3+1 eğitim modeli,
öğrencilerimizin nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları tüm çalışma
alanlarındaki sorumlulukları, çalışanlar arası ilişkileri, çalışma koşullarını,
işletme donanım/teknolojilerini, bilgi sistemlerini tanımaları ve sunulan
hizmetlerin standartlarını ve uygulamalarını gözlemlemelerini amaçlamaktadır.
3+1 modeli öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve
hedeflere ulaşma, iş hayatı şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama
becerisine sahip olma gibi faydalar sağlamaktadır.
Öğrenim Ücreti: Programımız
1. Öğretimde eğitim öğretim faaliyetleri yürütmektedir. Öğrencilerimizin yasal
öğrenim süresi sonuna kadar (4 yarıyıl)
katkı payı ve öğrenim ücreti bulunmamaktadır.
Yükseköğretim Programının
Bağlı Bulunduğu Birimin Yeri: Bölümümüz Burdur Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokuluna bağlıdır.
Eğitim ve Öğretimin
Nerede Gerçekleştirileceği: Eğitim ve Öğretim Burdur
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu binasında gerçekleştirilmektedir.
Hazırlık Sınıfı:
İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulanmamaktadır.
Program Akreditasyonları:
Programın akreditasyon anlaşması yoktur.
Kısmi Zamanlı
Öğrenci: Hangi birimde ne
kadar kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı, birimlerin ihtiyaçları, çalıştırma
gerekçeleri, geçmiş yıllardaki uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen
performanslar ile birimlerin yerine getirmek zorunda oldukları görevler,
birimlerin özelliği, insan kaynakları ihtiyacı ile kısmi zamanlı öğrenci
çalıştırma maliyeti ve bütçe imkânları dikkate alınarak, hangi birimde, hangi
sayıda, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılacağı “Yürütme Kurulu’nca belirlenir ve
Daire Başkanlığınca Rektörlük Makamı’nın onayına sunulur.
Öğle Yemeği
Yardımı Verilmesi: Her Eğitim – Öğretim yılı başında, Öğrenci işleri
Daire Başkanlığınca bildirilen kayıtlı öğrenci sayıları geçmiş yıllardaki
uygulamalar, gözlenen ihtiyaçlar ve elde edilen performanslar ile bütçe
imkânları ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 46. maddesinde belirtilen
sınırlar dikkate alınarak, (9.madde hariç) okulların öğrenci sayılarının %1
oranında belirlenerek maddi imkânı yeterli olmayan ücretsiz yemek yardımı
verilecek öğrenci sayısı, SKS Daire Başkanlığının teklifi üzerine Üniversite
Yönetim Kurulu tarafından tespit edilir.
Ayrıca; milli
sporcu olduğunu belgeleyen öğrenciler, özürlü sağlık kurulu raporu ile
belgelemek şartıyla %40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler, anne, baba
veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler talep
ettikleri takdirde değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan yemek
yardımından faydalanabilir.
Burs: 5102 sayılı kanun
gereği ÖSYM Kılavuzundaki öğrenci kontenjanlarının %1’i üniversitelere burs
kontenjanı olarak ayrılmaktadır. Ayrıca diğer kurumlar tarafından öğrencilere
sağlanan burs imkanları da fakülte web sitesi ve kurumsal sosyal medya
hesapları aracılığıyla öğrencilere duyurulur.
MAKÜ Kariyer
Okulu: MAKÜ Kariyer Okulu, Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren bir birimdir. Öğrencinin kariyer
yapmayı düşündüğü alanın psikometrik ölçümler ve kariyer danışmanlığı eşliğinde
belirlenerek öğrencilere bu kariyer alanının gerektirdiği bilgi, beceri ve
bilişim teknolojileri alanındaki yetkinlikleri kazandırmaya yönelik bir eğitim
programıdır.
Merkezin amacı;
öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri ve mesleki
ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı olmak;
potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak, kariyer gelişimlerine katkıda
bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına yardımcı
olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına ve beşerî
sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
MAKÜ Kariyer
Okuluna kabul edilen öğrencilerden, Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen
eğitimleri tamamlayan ve kariyer alanı ile uyumlu etkinliklere (konferans,
söyleşi, panel, teknik gezi, çalıştay vb.) katılım sağlayanlara tüm gelişim
sürecini belgeleyen MAKÜ Kariyer Okulu Diploması verilir. MAKÜ Kariyer Okulu
kapsamında gerçekleştirilen eğitimlere ve kariyer etkinliklerine katılan
öğrencilere, tamamlanan her eğitime veya etkinliğe ilişkin Merkez onaylı resmi
katılım belgesi veya başarı sertifikası verilir. Başarı sertifikası veya
katılım belgesi basılı veya elektronik ortamda düzenlenebilir.
Yurt: İlimizde Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı yurt
bulunmaktadır. Yurtlarda çalışma salonları, aktivite salonu, spor sahaları,
müzik, resim, çizim, televizyon, ütü, çamaşırhane, satranç vb. odaları
bulunmaktadır. Öğrencilerin istekleri dahilinde konaklayabileceği çok sayıda
özel apart ve pansiyon bulunmaktadır.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Bahçelievler Mah. İbni Sina Cad. No:5 15100 Merkez/BURDUR
+90 248 213 45 45
+90 248 213 45 99
sbmyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi